måndag 20 april 2009

Nu går det snabbt här

Men jag hoppas att ni har tid att scrolla neråt och läsa alla inlägg ändå..
Vi mamma-detektiver har bestämt oss för att släppa allt vad politisk korrekthet heter. Nu är det dags att BÖNA OCH BE!

Svenska myndigheter bryr sig inte ett skit om Mia och Thor. Det har vi redan konstaterat. Vi håller dessa KONSTANT uppdaterade, vi ringer, mailar, gråter, ropar..Men ingen hör oss..
Jag säger som någon kommenterade tidigare: TACK Sverige för att ni lägger MASSOR med energi och pengar på att få hem en brottsling till Svenskt fängelse. (Ja, ni vet vem jag menar. ) och att ni sedan inte kan lägga en TIMME av er tid på Thor, som far förbannat illa!! Idag skäms jag för att vara svensk..

Nu till bönen. Ni skulle göra mig enormt lycklig om ni ville kopiera detta och sprida det vidare.

Just nu, idag, i denna minut, sitter en svensk medborgare inlåst i Guatemala. Han hålls borta från de enda personerna han känner och litar på i livet. Sin mamma och sin pappa.
Denna pojke, är på grund av korrumption fastlåst, i lagens namn, i Guatemala.
Denna pojke heter Thor och är 17 månader.
Kan du tänka dig hans rädsla just nu. Han är med människor han inte känner till, som talar ett språk som han inte förstår. Han är rädd och ledsen. Ensam.
Först blir han tagen av sin pappa, från sin älskade mamma. Troligen intalad att hans mamma inte vill ha honom längre, att hon inte älskar honom, eller kanske rent av är död.
Sedan blir han fasthåller i ett land där hans mamma inte är mycket värd. Där hon spottas på för att hon är kvinna och där hans pappa står högst i kurs bara för att han är man OCH för att han har pengar på fickan. Hans pappa står högt i kurs TROTS att han är kidnappare...

Skulle du kunna avstå från din latte en morgon, från din kaka till fikat eller den där skvallertidningen du har för vana att köpa, för att Thor ska få komma hem. Kan du tänka dig att skänka några kronor för att Thor inte ska behöva lida mer. För att han ska få komma till en trygg plats där han kan få bli hel igen?

Vi har knutit kontakter, pushat på myndigheter, dragit upp alla ess vi hade i rockärmen, men till slut så har vi kommit fram till en enda sak som kan rädda Thor just nu- PENGAR.
I ett fattigt land som styrs av män är det bara mutor som gäller. Allting annat kommer att ta för lång tid. Kanske hinner då Andrew ta Thor och försvinna igen. Han kommer att vinna....

Så jag BER på mina bara knän. Skänk en liten slant så att vi kan köpa trygghet till Thor...

Våra bloggar och Thors sida har tiotusentals besökare varje dag..Om alla kunde tänka sig att skänka 25 kronor, så skulle vi kunna ha Thor hemma om en vecka..

7 kommentarer:

Anonym sa...

*kopierat och mailat vidare*

Vi på Kantarellen sa...

Lysande! För i detta läget har vi inget för att köra med politisk korrekthet.

Mia ska förbaske mig köpas loss Thor... det är det enda som gäller, efter mitt samtal med henne idag.

Anonym sa...

Jag har kopierat & satt in en slant också - känns som ett helt korrekt användande av BARNbidraget! :)

Mamma-detektiv sa...

Tack så mycket allihop för ert stöd!

Johanna sa...

Nu har jag kopierat bönen, den ligger på min blogg (visseligen lösenskyddad men mina vänner, många mammor, kanske reagerar och sprider vidare själva sen) dessutom finns en länk till er blogg från min facebook..
Det är fel att det ska vara såhär!

Mina tankar finns hos er, och även en liten slant är skickad!

Nina sa...

Jag har nu skänkt 50kr och kopierat din bön till min blogg. Den har inte så många läsare men någon läser väl i alla fall.

Jag ska ta tag i det hela och göra ett massmail också.

Tessa sa...

*Kopierat* och skickat via mail.